Pàgines

divendres, 23 d’octubre de 2015

TECNOADDICCIONS




Al fil de la preocupació de l’escola per l’aprenentatge crític i conscient de les TIC, aquest curs s’està accentuant les actuacions educatives al voltant del mal ús de la tecnologia, i en aquest sentit s’inscriu la jornada sobre tecnoaddiccions que va viure l’alumnat des de 5è de primària a 4t d’ESO. Entenem per abús / ús inadequat aquella forma de relació amb les tecnologies en la qual, ja sigui per la quantitat de temps, per la freqüència o pel tipus d’ús, comencen a manifestar-se conseqüències negatives per a l’usuari i el seu entorn.




L’ús de l’ordinador connectat a Internet durant 3-4 hores podria no ser considerat excessiu o nociu, però si la freqüència és diària o genera complicacions en els estudis o en les relacions socials cara a cara, aleshores és molt probable que ens trobem davant d’una situació d’abús. Però el que genera més preocupació és el telèfon mòbil o els videojocs, que generen una dependència malaltissa en moltes ocasions. En l’arrel de tot això hi ha, en part, l’enlluernament tecnològic irreflexiu de programes educatius i institucions que  han menystingut una educació en comunicació crítica.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada